Pro Actief Beheer

TeboLution, het nieuwe ICT systeembeheer voor MKB

IT is voor veel bedrijven en instellingen een onmisbaar instrument voor de interne en externe processen. Het is daarom van belang dat de IT voorzieningen altijd beschikbaar zijn en storingen zoveel mogelijk worden voorkomen. Tebovisie introduceert onder de naam TeboLution een nieuwe manier van ICT systeembeheer binnen het MKB om uw IT-infrastructuur te beheren.

De manier van werken is bij veel bedrijven vooral reactief. Belang van klant en leverancier lopen niet parallel. TeboLution rekent af met al deze nadelen en brengt het systeembeheer op een hoger niveau.

TeboLution biedt u:

Serverbeheer

Doorlopend wordt de ‘gezondheid' van de server bewaakt, middels het serverbeheer. Als er storingen optreden lossen we die zo mogelijk op afstand op. Wanneer hardware defect gaat, zijn er vaak vooraf al signalen dat het fout dreigt te gaan. We kunnen daarop proactief reageren en in overleg met u een oplossing kiezen.

Uiteraard signaleren we ook dingen als het vollopen van harde schijven, overbelasting van het systeem etc. Wekelijks worden er onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd, waardoor de prestaties van de server optimaal blijven.

Werkstationbeheer

Wat voor de server geldt, geldt ook voor de werkstations. We spreken met u af dat éénmaal per week buiten kantoortijd alle werkstations worden onderhouden. Ook laptops die medewerkers thuis of onderweg gebruiken, kunnen op afstand worden beheerd.

Patch-management

Doorlopend voeren leveranciers als Microsoft correcties en verbeteringen door in hun software. Vooral met het oog op de beveiliging van uw systeembeheer is het belangrijk dit goed bij te houden. Tebovisie houdt precies bij welke patches beschikbaar komen, test die, en installeert die op al uw systemen. We doen dat onder andere voor Microsoft producten (Windows, Offi ce, SQL, Exchange, Internet Explorer). In de loop van de tijd zal deze lijst worden aangevuld met andere veelgebruikte standaardsoftware.

Licentiebeheer

Het bijhouden van een overzicht van de software die in een organisatie wordt gebruikt, is tijdrovend. TeboLution zorgt ervoor dat dit overzicht wordt samengesteld en altijd up-to-date is. Zo kunt u ervoor zorgen altijd voldoende licenties in huis te hebben. Niet teveel, maar ook niet te weinig. Bij een eventuele controle door de BSA hebt u uw zaken, middels ons ICT systeembeheer voor de MKB, goed op orde.

TeboLution Servicedesk

U kunt met al uw vragen over systeembeheer, serverbeheer of netwerkbeheer terecht bij onze ervaren engineers. U kunt uw vragen per e-mail of via de TeboLution website aan ons stellen. De website biedt u ook toegang tot uw contacthistorie.

Rapportage

Maandelijks ontvangt u van ons per mail een compacte managementrapportage. Dit geeft u inzicht in de "gezondheid" van uw IT. Overige rapportages worden op verzoek geleverd.

De voordelen van TeboLution op een rij:

● Pro-actief; storingen worden veel vaker voorkomen door permanente monitoring.

● Server en werkstations blijven in topconditie; hogere productiviteit medewerkers.

● Kosten zijn vooraf bekend; risico ligt bij Tebovisie.

● Gezamenlijk belang om storingen zoveel mogelijk te voorkomen.

● Hoogste zekerheid dat netwerkbeheer doorlopend maximaal is beveiligd.

● Milieuvriendelijk. Uitgangspunt is dat al het systeembeheer, netwerkbeheer en serverbeheer op afstand wordt uitgevoerd. Dus maken we minder kilometers. Zo leveren we een bijdrage aan de reductie van de CO2 uitstoot. En natuurlijk gebruikt Tebovisie 100% groene stroom.

We stemmen onze responssnelheid af op de aard van de storing en hanteren daarbij de volgende indeling: 

Prioriteit

Definitie

Voorbeeld

Responstijd

Noodsituatie

Alle gebruikers in het netwerk kunnen niet meer werken.

Server valt uit.

Virus uitbraak.

1 uur

Urgent

1 gebruiker kan zijn of haar werk niet meer doen dan wel alle gebruikers hebben groot ongemak.

 

Werkstation valt uit.

Een enkel virus.

Internet niet toegankelijk.

Belangrijk bestand is niet terug te vinden.

Printer probleem voor belangrijke offerte.

4 uur

Hoog

1 gebruiker kan een specifieke functie niet meer uitvoeren.

Storing aan een applicatie.

Printprobleem bij 1 gebruiker

1 dag

Normaal

Algemene vraag, verzoek om informatie, probleem dat geen invloed heeft op mogelijkheid het normale werk te doen.

Hoe kan ik dit of dat doen?

3 dagen

Tebovisie houdt van duidelijkheid.

Het is belangrijk om over en weer te weten wat we van elkaar kunnen verwachten:

●    TeboLution is een contract voor technisch beheer. In dat kader kunnen defecten aan hardware worden gedetecteerd. Het herstellen of vervangen van hardware valt daar niet onder.

●    Apparatuur wordt 7 dagen per week, 24 uur per dag bewaakt. Responstijden Tebovisie gelden tijdens kantooruren: maandag t/m vrijdag van 8.30-17.00 uur.

●    De servicedesk is niet bedoeld voor online trainingen. Gebruikersvragen worden natuurlijk beantwoord. Wanneer we merken dat een medewerker onvoldoende is geschoold, zullen we u een opleidingsadvies geven. We hanteren een fair-use policy voor de servicedesk.

●    TeboLution voorziet in het installeren van patches van expliciet genoemde software. Voor het overige worden klantspecifi eke afspraken gemaakt.

●    Het Operating Systeem dient minimaal Windows 2000 te zijn.

●    De communicatie tussen uw netwerk en de TeboLution server is beveiligd met 256 bits encryptie. Bij elke nieuwe verbinding wordt een nieuwe encryptiesleutel gebruikt.

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer weten over de mogelijkheden en de kosten van een TeboLutioncontract? Neemt u dan contact met ons op. Dit kan via onze website met een contactformulier of telefonisch: 0180-318 888